Ujwary-Gil, AnnaPolańska, Eliza2013-12-062013-12-062013-09-11http://hdl.handle.net/11199/2051Niniejsza praca poświęcona jest wybranym procesom zarządzania wiedzą począwszy od genezy, poprzez rozpoznanie i opis wybranych procesów zarządzania wiedzą aż do badań naukowych i ich analizy. Badania naukowe zostały przeprowadzone w dniach 12 - 15 sierpnia w wybranych urzędach pocztowych na terenie Nowego Sącza i okolic. Przedmiotem badań byli pracownicy pełniący różne stanowiska, z różnym stażem pracy i w różnym wieku. Narzędziem badawczym była ankieta wypełniona w sumie przez 38 osób. Hipotezy badawcze postawione w pracy miały na celu zbadanie stopnia wdrożenia wybranych procesów zarządzania wiedzą w badanym przedsiębiorstwie oraz zbadanie stopnia w jakim zarządzanie przez cele wpływa pozytywnie na strategię Poczty Polskiej S.A. i motywację pracowników. Rezultatem przeprowadzonych badań są wyniki analizy ankiety z wybranych urzędów przedsiębiorstwa oraz przedstawione możliwości i ograniczenia we wdrożeniu procesów zarządzania wiedzą w Poczcie Polskiej. Postawiona teza stwierdzająca, iż Poczta Polska S.A. posiada wysoki stopień wdrożenia wybranych procesów zarządzania wiedzą oraz określa cele zarządzania wiedzą otwierając nowe możliwości strategiczne i motywujące pracowników. Po przeprowadzeniu badań i ich analizie teza została w pełni potwierdzona przez autora pracy.This work is devoted to the knowledge management processes from genesis, through recognition and description of selected processes knowledge management until the research and analysis. Scientific studies have been conducted on 1 2- 15 August in selected post offices in Nowy Sacz and the surrounding area. The research staff were acting as various positions, with various experiences and in different ages. Survey Research tool was completed by a total of 38 people. Research hypotheses were put in operation in order to examine the implementation of certain processes knowledge management in the enterprise and to examine the extent to which management by objectives has a positive impact on the strategy of Polish Post S. A. and motivated staff. The result of the tests are the results of the analysis of the selected survey offices of companies and the possibilities and limitations in the implementation of knowledge management in Polish Post Office. Addressed the hypothesis stating that Polish S. A. has a high degree of implementation of certain processes knowledge management and defines the objectives knowledge management by opening a new strategic opportunities and motivating employees after the tests and their analysis has been fully confirmed by the author.pllicencja niewyłącznacharakterystyka wiedzywybrane procesy zarządzania wiedzącele zarządzania wiedzącharakterystyka Poczty Polskiej S.A.ankieta- narzędzie badawczemożliwości i ograniczenia Poczty Polskiej S.A.proponowane rozwiązaniaknowledge characteristicsselected processes knowledge managementobjectives knowledge managementcharacteristics of Polish Post S.A.survey research toolcapabilities and limitations of Polish Post S.A.the proposed solutionsAnaliza wybranych procesów zarządzania wiedzą na przykładzie Poczty Polskiej S.A.Analysis of selected processes of knowledge management: the case of Polish PostmasterThesis2013-12-05