Chlipała, PawełRuchała, Małgorzata2014-06-162014-06-162011-03-11http://hdl.handle.net/11199/7805W poniższej pracy dokonano analizy elementów składowych struktury psychograficznej oraz ich wpływu na percepcję reklamy. Za cel postawiono sobie poznanie stosowanych metod segmentacji psychograficznej, zapoznanie się z istniejącymi na rynku typologiami konsumentów oraz zachowaniami poszczególnych klientów, poznanie mechanizmów funkcjonowania reklamy. Głównym celem było zbadanie jaki wpływ na odbiór przekazu reklamowego ma osobowość, wyznawane wartości, postawa czy styl życia konsumenta. Na potrzeby pracy zostały przeprowadzone badania własne. Badaniom poddano stuosobową próbę badawczą, dobraną metodą doboru przypadkowego należącego do grupy doborów nieprobabilistycznych. Część teoretyczna pracy została napisana w oparciu o literaturę ekonomiczną, marketingową oraz psychologiczną. Natomiast część empiryczną napisano w oparciu o analizę wtórnych źródeł informacji, takich jak raporty badań publikowanych przez TNS OBOP i TNS Pentor, a także na podstawie badań własnych.plopen accesslicencja niewyłącznapsychologiaosobowośćreklamametody segmentacji psychograficznejzachowania konsumentówwpływ reklamyStruktura psychograficzna konsumenta jako determinanta percepcji przekazu reklamowegoPsychographics consumer's structure as a determinant of perception of advertisingmasterThesis2014-06-10