Woźniak, DariuszRóżycka, Małgorzata2018-07-042018-07-042010-09-24http://hdl.handle.net/11199/10434Niniejsza praca nastawiona jest szczególnie na przedstawienie metod związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania tj. funduszy unijnych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego, zwłaszcza dotyczących sektora edukacji. W celu przygotowania niniejszej pracy posłużono się literaturą przedmiotu, specjalistycznymi czasopismami, dokumentami programowymi, a zwłaszcza dokumentami źródłowymi pochodzącymi z Urzędu Miejskiego w Zakliczynie oraz Urzędu Miejskiego w Czchowie. Ogromną pomocą okazały się publikacje w formie elektronicznej dostępne w Internecie, instytucji pod szyldem Unii Europejskiej i innych instytucji zawarte na wybranych stronach www. Na treść pracy składają się zatem trzy zasadnicze rozdziały. W pierwszym rozdziale przedstawiono funkcje społeczne oświaty, jej zarys historyczny oraz system edukacji w Polsce po reformie. W drugim zostały przedstawione ogólne zagadnienia związane z budżetem Unii Europejskiej, omówiono cele i budżet polityki spójności. Następnie dokonano charakterystyki funduszy europejskich, ich klasyfikacji oraz przedstawiono programy Unii Europejskiej skierowane do sektora edukacji. W rozdziale trzecim przedstawiona jest charakterystyka Gminy Zakliczyn w ujęciu geograficznym, historycznym oraz oświata. Następnie scharakteryzowano projekt realizowany w Gminie Zakliczyn i jego potrzebę realizacji. Natomiast podsumowanie rozdziału jest próbą oceny za pomocą analizy wskaźników projektu i rezultatu, czy założone cele projektów zostały osiągnięte.pllicencja niewyłącznazewnętrzne źródła finansowaniasamorząd terytorialnyUrząd Miejski w ZakliczynieUrząd Miejski w Czchowiebudżet Unii Europejskiejoświatafundusze europejskieFundusze europejskie - wsparcie szkolnictwa podstawowego. Analiza szkół Gminy ZakliczynEuropean Funds - providing assistance to primary schools. The analysis as applied to schools of Zakliczyn CommunemasterThesis2018-03-09