Ujwary-Gil, AnnaLizoń, Agnieszka2014-01-312014-01-312012-03-04http://hdl.handle.net/11199/5067Lean management jako metoda zarządzania przynosi wiele korzyści dla przedsiębiorstw, m.in. obniżenie kosztów produkcji, zwiększenie motywacji pracowników oraz zadowolenie klientów poprzez poprawę jakości oferowanych towarów. Badania zostały przeprowadzone na przykładzie studium przypadku dwóch firm: Toyoty – której wdrożenie powiodło się, oraz Mc Kinsey&Company – której wdrożenie lean nie powiodło się. Toyota swoją pozycję lidera we wdrażaniu lean zawdzięcza wysokiej jakości świadczonych usług wraz z oferowanymi produktami eliminując przy tym koszty produkcji. Do niepowodzeń we wdrażaniu lean w Mc Kinsey&Company zaliczamy głównie opór ludzki wobec zmian. Jak widać nie każda próba wdrożenia lean kończy się powodzeniem.Lean management, as a method of management has many benefits for today’s businesses, it helps reduce the production costs, increases staff motivation and customer satisfaction by improving the quality of our goods. The study was conducted on a case study of two companies: Toyota – whose implementation was successful, and Mc Kinsey&Company – which lean implementation was a failure. Toyota is a market leader in implementing lean management thanks to high quality products offered eliminating costs of production. Mc Kinsey&Company is known as a failuture company in implementing lean management that is because of the changes that people do not want. Of coarse not every lean implmentation is a success.pllicencja niewyłącznazarządzaniefunkcje zarządzanialean managementsystem wdrażania leanSystem Produkcyjny Toyotyproces wdrażania leanmanagementfeature managementsystem of inculcateToyota Production Systemprocess of inculate leanLean management jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem - analiza za i przeciw jej wykorzystywania w wybranych do badań przedsiębiorstwachLean management as a method of managament - analysis of the pros and cons of its use for research in selected enterprisesbachelorThesis2014-01-31