Reśko, DariuszZbozień, Dorota2014-01-292014-01-292012-03-29http://hdl.handle.net/11199/4947Celem pracy było przedstawienie produktu turystycznego Szczawnicy. Hipoteza badawcza zakładała iż, Szczawnica jest idealnym miejscem odpoczynku fizycznego jak i psychicznego ze względów na swoje walory klimatyczne oraz krajobrazowe. Duża część pracy została poświęcona zobrazowaniu Szczawnicy, miejscowości w której można aktywnie wypocząć oraz „podreperować” swój stan zdrowia. W pierwszym rozdziale została przedstawiona definicja produktu turystycznego, rodzaje oraz jego struktura. Drugi rozdział został poświęcony scharakteryzowaniu pojęcia uzdrowisko. Przedstawiona została w tym rozdziale klasyfikacja, lokalizacja oraz funkcje uzdrowisk. Opisane zostały także ramy prawne jakie musi spełniać miejscowość aby była statutowo uznana jako uzdrowisko. Następny rozdział został poświęcony charakterystyce ogólnej Szczawnicy. Zostały w nim przedstawione takie informacje jak: położenie geograficzne, walory klimatyczne, atrakcje oraz zabytki. Przedostatni czwarty rozdział pracy prezentuje to, co Szczawnica ma do zaoferowania turystom. Opisano hotele, restauracje oraz sanatoria. Piąty rozdział daje odpowiedzi na takie pytania jak: „Czy turystyka uzdrowiskowa stanowi przewagę w wyborze Szczawnicy jako punktu regeneracji organizmu potencjalnego turysty?”, „Jakie czynniki mogą spowodować rozwój gospodarki Szczawnicy?”, „Jakie są główne walory turystyczne Szczawnicy”. Aby odpowiedzieć na te pytania został przeprowadzony kwestionariusz ankietowy wśród turystów oraz mieszkańców Szczawnicy. Praca powstała na podstawie studiów literatury przedmiotu, analizie materiałów źródłowych, stron internetowych, ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym, danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Urzędu Miasta i Gminy Szczawnica. Podsumowując, Szczawnica jest modelowym przykładem produktu turystycznego. Posiada ona atrakcje nie tylko dla ludzi starszych (uzdrowiska, sanatoria) ale także dla młodych. Jest idealnym miejscem na weekendowy wypoczynek w gronie rodzinnym jak i dłuższy pobyt w celu poprawy zdrowia.pllicencja niewyłącznaprodukt turystycznyuzdrowiskabaza turystycznaatrakcyjność turystycznaSzczawnica jako produkt turystycznySzczawnica as a the tourist productmasterThesis2014-01-28