Czarnecki, PiotrHotloś, Elżbieta2014-01-082014-01-082012-10-19http://hdl.handle.net/11199/3504Praca ma celu pokazać system zarządzania jakością jako narzędzie, które pomoże organizacji spełnić wymagania klienta a tym samym poszukać możliwości uzyskania jego satysfakcji. Urzędy administracji samorządowej działają w zmieniającym się otoczeniu, to też nie mogą funkcjonować jako instytucje biurokratyczne a muszą być elastyczne i muszą dostosowywać się do nowych warunków. Urząd nie może kierować się tylko przepisami i regulaminami ale swoją misją i interesem mieszkańca. Instytucja samorządowa musi traktować mieszkańca jako klienta, któremu daje się możliwość zaspokojenia jego potrzeb poprzez dostarczenie dóbr czy usług o oczekiwanej jakości.Work is to show the quality management system as a tool to help organizations meet the requirements of the customer and thus look for opportunities to get his satisfaction. Local government offices operate in a changing environment, it also can not function as a bureaucratic institutions must be flexible and must adapt to the new conditions. Authority can not only follow the rules and regulations but its mission and interest capita. Local government institution must treat the resident as a customer, which gives you the opportunity to meet their needs through the provision of goods or services of the desired quality.pllicencja niewyłącznazarządzanie jakościąadministracja samorządowaurządakty prawneklientsamorząd terytorialnygminaZarządzanie jakością w jednostce samorządu terytorialnegoQuality Management in Self Government InstitutionmasterThesis2014-01-07