Gwiżdż, AndrzejOlchawa, Anna2014-01-032014-01-032012-12-16http://hdl.handle.net/11199/3166Celem pracy było zaprezentowanie problematyki pozycjonowania stron internetowych w polskojęzycznej wersji wyszukiwarki Google. W pracy przedstawiono proces pozycjonowania strony internetowej oraz wyniki badań dotyczące znajomości tej formy reklamy przez polskie społeczeństwo. Badania przeprowadzono na podstawie wypełnionych kwestionariuszy ankiet, które pomogły w weryfikacji czterech założonych hipotez badawczych. Do weryfikacji jednej z hipotez wykorzystano Test t-studenta. Analiza pokazała, że pozycjonowanie stron internetowych jest znane przynajmniej połowie badanych respondentów, a pozycja strony www nie do końca wpływa na wybór konkretnego linku będącego jej adresem.The aim of this thesis was to present the issue of search engine optimization in the Polish version of search engine „Google’. The paper presents the process of website positioning and the results of the research concerning the awareness of this form of advertising among Polish society. The study has been based on completed questionnaires, which have helped in the verification of four established research hypotheses. I n order to verify one of the hypothesis the test T-student was used. The analysis shows that SEO is known to at least half of the respondents surveyed, and the position a web page has in a search engine not necessarily in fluences the choice of a link connected with its address.pllicencja niewyłącznareklama internetowapozycjonowanie stron internetowychSEOGoogleproces pozycjonowaniaInternet advertisingsearch engine optimizationpositioning processPozycjonowanie stron internetowych jako jedna z form reklamy internetowej na przykładzie "wyszukiwarki Google.pl"SEO as a form of online advertising on the example of "search Google.pl"masterThesis2014-01-02