Napora, Krzysztof2014-04-082014-04-082014Newsletter WSB-NLU, 2014, nr 1http://hdl.handle.net/11199/7423Dla większości osób edukacja jest związana z państwem. Uważają oni za oczywiste istnienie "darmowego" i powszechnego państwowego szkolnictwa. Pomysł sprywatyzowania usług edukacyjnych jest póki co domeną niewielkiej garstki libertariańskich radykałów. Jednakże liczebność chóru głosów opowiadających się za dostarczaniem usług edukacyjnych przez państwo nie dowodzi wcale tego, że mają rację. Tak naprawdę leży ona po stronie owej "garstki wolnorynkowców" opowiadających się za sprywatyzowaniem edukacji i oddzieleniem jej od aparatu państwowego. Takie rozwiązanie nie tylko zmniejszyłoby koszty kształcenia ale i poprawiło jego jakość. W efekcie mielibyśmy lepiej wyedukowane i bardziej innowacyjne społeczeństwo.plopen accesslicencja niewyłącznaedukacjajakość kształceniaprywatyzacja szkolnictwaszkolnictwo państwoweszkolnictwo prywatneCzy prywatyzować szkoły?article