Cwynar, WiktorJańczyk, Miłosz2018-02-152018-02-152010-10-11http://hdl.handle.net/11199/10276Celem pracy jest udowodnienie słuszności tezy, iż sponsoring w polskiej piłce jest głównym źródłem finansowania polskiego futbolu i ma znaczący wpływ na rozwój tej dyscypliny. Futbol to jeden z największych rynków finansowych. Największe korporacje światowe angażują kapitał w tę dyscyplinę umożliwiając jej szybki rozwój. Bez wszelkiego rodzaju wsparć finansowych, byłaby dyscypliną sportową uprawianą tylko amatorsko, a popularność piłki nożnej nie byłaby tak duża jak dziś, natomiast przedsiębiorstwa na co dzień angażujące swój kapitał w futbol, bez niej straciłyby jeden z największych obszarów gospodarczych przynoszący im duże korzyści finansowe. Kapitał wykładany na światową piłkę nożną, liczy się corocznie w miliardach euro. Dużą rolę w tak wielkich nakładach odgrywa wszelkiego rodzaju sponsoring. W pierwszym rozdziale pracy opisana jest istota przedsiębiorstw. W drugim rozdziale scharakteryzowano finansowanie klubów piłkarskich. Rozdział trzeci przedstawia rolę jaką odgrywa sponsoring w finansowaniu polskiej piłki nożnej. Praca napisana została w oparciu o fachową literaturę przedmiotu, jak również w oparciu o wiedzę i doświadczenie autora zdobyte w pracy na rzecz pierwszoligowego klubu piłkarskiego.pllicencja niewyłącznasponsoringpiłka nożnaprzedsiębiorstwoklub piłkarskiźródła finansowaniaKlub piłkarski jako przedsiębiorstwo ze szczególnym uwględnieniem finansowania w drodze sponsoringuSoccer club - financing an enterprise. An analysis with a special attention to sponsorshipmasterThesis2017-11-17