Jabłoński, TomaszBaczyński Artur2014-03-012014-03-012007http://hdl.handle.net/11199/6610Celem niniejszej pracy jest wskazanie istniejących zależności między wydobyciem a dystrybucją paliw, ze szczególnym uwzględnieniem patronackich stacji paliw współdziałających z jedną z największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej, jaką jest PKN Orlen. Z analiz przedmiotowych wynika, że czynniki polityczne mają niebagatelny wpływ na rynek paliw (konflikt z Iranem, niestabilna sytuacja w Iraku i Nigerii, jak i polityka Wenezueli jest tego przykładem). Ponadto, w pracy autor skupia się na aktualnej sytuacji patronackich stacji paliw oraz ich współpracy z Polskim Koncernem Naftowym ORLEN S.A. Omawia trzy najistotniejsze problemy: strategie Orlenu w ramach współpracy ze stacjami patronackimi; program lojalnościowy; jakość paliw.pllicencja niewyłącznarynek ropy naftowejkryzys naftowypolski sektor naftowystrategie "Orlenu"PKN Orlen patronackie stacje paliwprogramy kartkowe PKN OrlenOrganizacja rynku paliw i zasady funkcjonowania patronackich stacji paliw na przykładzie sieci OrlenAnalysis of Polish fuel market arrangement and of business rules for brand fuel stations; "Orlen" brand case studybachelorThesis