Fornalczyk, AnnaKluczniok, Jarosław2013-11-272013-11-272008-02-29http://hdl.handle.net/11199/1792Przedmiotem pracy jest przedstawienie w usystematyzowany sposób rynku i segmentu tanich linii lotniczych, funkcjonujących na wspólnym rynku europejskim. Stworzenie wspólnego obszaru operowania przewoźników z krajów Unii Europejskiej miało na celu doprowadzenie do wolnej, uczciwej i niezaburzonej konkurencji na rynku lotniczym. Celem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy efektywność działania przewoźników ma związek z konkurencją i efektywnym modelem działania, czy raczej z nieuczciwymi praktykami handlowymi, które są instrumentem generowania dodatkowych przychodów przez przewoźników LCC. Podmiotem badanym będzie przewoźnik, wchodzący do Grupy LOT, Nowy Przewoźnik Sp. z o.o. – Centralwings. Jest to polska tania linia lotnicza, która na rynku działa od grudnia 2004, lot inauguracyjny odbył się 1 lutego 2005 na trasie Warszawa–Londyn.pllicencja niewyłącznalinie lotniczerynekkonkurencjaefektywnośćtanie linie lotniczeochrona konkurencjiochrona konsumentaRola tanich przewoźników w procesie liberalizacji wspólnotowego rynku lotniczegoThe role of the low cost airlines in the process of common air market liberalizationmasterThesis2013-11-27