Wołowiec, TomaszKhodzinska Nataliya2014-01-172014-01-172006http://hdl.handle.net/11199/4163W ostatnich latach daje się zauważyć w gospodarce światowej coraz większe zainteresowanie takimi projektami, które dotyczą budowania nowej równowagi pomiędzy wymiarem ekonomicznym, ekologicznym i społecznym funkcjonowania przedsiębiorstwa. Istotę tej koncepcji stanowi przekonanie, że warunkiem koniecznym przetrwania danego przedsiębiorstwa w długim horyzoncie czasowym jest zaspokajanie potrzeb społecznych poprzez dostarczanie produktów w taki sposób, aby nie dopuszczać do degradacji kapitału przyrodniczego i społecznego. Na poziomie tym należy dokonać rozróżnienia refleksji etycznej nad relacjami zachodzącymi między firmą a grupami i instytucjami współpracującymi z nią lub zainteresowanymi jej działalnością, a refleksją nad wewnętrzną polityką firmy. Celem niniejszej pracy jest prezentacja roli, funkcji i znaczenia odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa, ocena jej znaczenia dla wizerunku firmy jak i dla społeczności oraz określenie jej wpływu na rozwój firmy. Hipoteza badawcza zakłada, że odpowiedzialność wobec interesariuszy wewnętrznych oraz zewnętrznych, ma istotny pozytywny wpływ na efektywność przedsiębiorstwa i jego konkurencyjność oraz jest niezbędnym elementem długotrwałej strategii działalności prorozwojowej.pllicencja niewyłącznazarządzaniezarządzanie zasobami ludzkimikultura organizacyjnaetykaspołeczna odpowiedzialność biznesupolityka wewnętrzna firmyprawokodeks etycznyspołeczne zaangażowanie pracownikównadzór korporacyjnyWpływ instrumentów miękkich w zarządzaniu na konkurencyjność firmyHow ethical tools in management influence companies’ competitivitymasterThesis