Śmigielska, GrażynaSzewczyk, Grzegorz2018-07-092018-07-092010-09-20http://hdl.handle.net/11199/10440Celem pracy jest przedstawienie, że odpowiedni marketing sportowy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na promocję, może stać się środkiem na poprawę obecnej sytuacji szachistów i szachów w Polsce. W rozdziale I przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące marketingu sportowego. W rozdziale II autor pokazał czym są szachy, przedstawił zasady gry, zwrócił uwagę na aspekty obecnej sytuacji królewskiej gry w Polsce. W rozdziale III opisano głośne wydarzenia szachowe, które odniosły medialny sukces oraz przedstawiono sposoby na promocję królewskiej gry. Szachy potrzebują wzmożonej promocji. Muszą być stałym gościem w mediach (od szczebla lokalnego do ogólnokrajowego) po to, by miały szansę przyciągnąć poważnych sponsorów. Spowoduje to również zwiększenie liczby czynnych zawodników. Posiadający największy talent oraz konieczne wsparcie finansowe wyselekcjonowani zawodnicy będą mogli skupić się wyłącznie na pracy nad szachami, a co za tym idzie podnosić swój poziom gry.pllicencja niewyłącznamarketingzarządzanie marketingowemarketing sportowyszachyWybrane aspekty marketingu sportowego na przykładzie królewskiej gry w szachyThe chosen aspects of the sports marketing on the example of the royale game of chessbachelorThesis2018-03-09