Czarnecki, PiotrAdamek, Wiesław2013-11-042013-11-042010-02-25http://hdl.handle.net/11199/1307Nagły kryzys światowego systemu bankowego, który spowodował przyhamowanie czy wręcz recesję gospodarczą, skłania do postawienia pytania: co dalej z branżą meblarską w Polsce? Niniejsza praca jest próbą odpowiedzi na to pytanie i próbą określenia kierunku, w jakim będzie podążać branża meblarska w ciągu trzech najbliższych lat. Ostatnie doświadczenia pokazują jak istotne w prowadzeniu działalności gospodarczej jest zastanowienie się nad możliwością zdarzeń które mogą prowadzić do różnych wariantów przyszłości. Scenariusze mają pomóc w lepszym zrozumieniu otoczenia, uzmysławiają niepewność, a przez to mają spowodować zwiększenie zdolności przystosowawczej organizacji do zmieniającego się otoczenia. W branży meblarskiej popyt rósł przez wiele lat. Większość właścicieli przedsiębiorstw uwierzyła w to, że taki trend nie będzie miał końca. Zmiana tendencji zaskoczyła prawie wszystkich. Praca ma pomóc w zrozumieniu tego, co może się zdarzyć oraz jakie mogą być konsekwencje wynikające z różnych możliwych kierunków zmian otoczenia. Wnioski końcowe powinny być pomocne w określaniu strategii przez przedsiębiorstwa tej branży. Wydaje się, że korzyści powinny odnieść te organizacje, które poświęcą trochę energii na zastanowienie się, dokąd chcą dojść i na tej podstawie opracują swe strategie. Praca jest też próbą odpowiedzi na pytanie: jak podejść do niepewności w biznesie?pllicencja niewyłącznaplanowanie strategiczneotoczenie przedsiębiorstwarynek meblarskiplanowanie scenariuszoweotoczenie przedsiębiorstwaScenariusze rozwoju branży meblarskiej w PolsceScenarios for the furniture industry in PolandmasterThesis2013-11-04