Sapeta, TomaszGorczowski Dariusz2014-01-282014-01-282003http://hdl.handle.net/11199/4919Proces szkolenia i rozwoju jest postrzegany przez większość organizacji, jeśli nie przez wszystkie, jako bardzo ważny czynnik ich efektywnego funkcjonowania. Niektóre firmy przykładają do niego dużą wagę już od dawna, a pozostałe muszą sobie jak najszybciej uświadomić jego znaczenie, aby przedsiębiorstwo mogło być konkurencyjne na rynku. Działalność szkoleniowa powinna rozwijać się i zmieniać wraz z biznesem. Specjaliści zajmujący się tą dziedziną muszą udowodnić wartość przeprowadzanych szkoleń – przede wszystkim poprzez osiąganie przez firmę wyniki. Celem pracy jest przedstawienie efektywności szkoleń zawodowych na przykładzie Izby Celnej oraz sposoby pomiaru ich efektywności. Przedstawiono koncepcje kształtowania polityki szkoleniowej, projektowania i realizacji szkoleń, funkcje szkoleń jak i ich role w procesie rozwoju kapitału ludzkiego oraz jak i narzędzie rozwoju potencjału ludzkiego w organizacji. Zaprezentowano zagadnienia związane z kluczowym dla oceny efektywności szkoleń zawodowych z uwzględnieniem pomiaru efektywności szkoleń zawodowych oraz ról komórek personalnych w procesie rozwoju kapitału ludzkiego. Scharakteryzowano badaną jednostkę, przedstawiono kwestionariusz wywiadu, zaprezentowano politykę szkoleniową stosowaną w Izbie Celnej oraz zasady prowadzenia szkoleń wraz z wnioskami.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimiszkoleniaefektywność szkoleńfunkcje personalnecykl szkoleńkapitał ludzkipolityka personalnaOcena efektywności szkoleń zawodowych na przykładzie Izby CelnejmasterThesis