Chlipała, PawełMazur, Maria2013-11-272013-11-272010-09-02http://hdl.handle.net/11199/1784Odpoczynek w SPA to ciągle jeszcze atrakcja dla nielicznych, którzy sporo płacąc za swój wybór, wymagają wysokiej jakości obsługi. W pracy zaprezentowano wyniki badań jakościowych, których celem było stworzenie portretu klienta usług SPA, poznanie jak traktuje on tego typu usługę i jak zachowuje się podczas jej konsumpcji. Do uzyskania wyników tych badań wykorzystana została metodologia etnograficzna. W tej metodzie badawczej istotne są postawione problemy, nie zaś hipotezy. Przedmiotem pracy są zatem zachowania konsumentów usług SPA. W badaniach starano się poznać i zrozumieć styl życia tej grupy i przeanalizować różne typy zachowań w jej obrębie. Wszystko to miało posłużyć znalezieniu odpowiedzi na pytanie jaki jest klient SPA. Jakie są jego cechy charakterystyczne, jakie są dominujące preferencje i jakie najważniejsze oczekiwania. Stworzenie takiego „typowego” klienta ma służyć temu, by łatwiej do niego dotrzeć i dzięki temu lepiej zaspokoić jego potrzeby. W pracy wykorzystano metodę obserwacji wspieraną wywiadem, tworząc obraz oparty na badaniu dwudziestu kobiet. Próbę dobrano celowo, a wyznacznikiem było korzystanie z usług SPA. Podsumowując badania można stwierdzić, iż nie ma jednego, konkretnego typu zachowań konsumentów usług SPA. Niemniej, jest sporo cech osobowościowych, które łączą badane konsumentki i te właśnie cechy skłoniły je do korzystania z tych usług.pllicencja niewyłącznazachowania konsumentausługi turystycznejakość usługetnografiabadania etnograficznekonsumentbadania konsumenckieAnaliza etnograficzna zachowań konsumentów usług SPAEthnographic analysis of consumers behaviour using SPA servicesmasterThesis2013-11-26