Soboń, JanuszOleś-Strzemecka, Agnieszka2014-02-232014-02-232012-12-18http://hdl.handle.net/11199/6161Niniejsza praca pozwala zrozumieć na jaki problem należy zwrócić szczególną uwagę rozpatrując problem motywacji, ponadto zostały w niej przedstawione podstawowe, sprawdzone w praktyce modele motywacji przyczyniające się w sposób maksymalny do sukcesów całej organizacji. Rozdział pierwszy poświęcony został w całości motywacji. Motywacja jako podstawowy czynnik zarządzania zasobami ludzkimi wyjaśnia, czym jest zarządzanie zasobami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. W dalszej części tego rozdziału przedstawione zostały wybrane modele i teorie motywacji od teorii treści do teorii wzmocnienia. Drugi rozdział poświęcony został systemowi motywacji. Opisane zostało pojęcia oraz struktura systemu, sklasyfikowane zostały także czynniki motywacji na płaszczyźnie finansowej oraz pozafinansowej. Kolejno scharakteryzowano częściowo formy wynagrodzeń. Następnie opisano sposób funkcjonowania służ mundurowych na przykładzie Policji. Punktem wyjściowym było pojęcie służb mundurowych oraz ich specyficzny podział, wgłębiając się w strukturę organizacyjną panującą w Policji, przez warunki rekrutacji jakie należy spełnić, aby móc zostać funkcjonariuszem lub pracownikiem cywilnym w Policji. Opisane zostały również zasady dotyczące wynagrodzenia mundurowych, przyznawania wyróżnień oraz zwolnienia ze służby w Policji. Kolejnym etapem były przeprowadzone badania częściowo przy wykorzystaniu danych w ramach projektu rozwojowego nr OR00004007 oraz własnej ankiety przeprowadzonej wśród pracowników Policji. Wyniki badań wskazują że wśród czynników, które kształtują zadowolenie ze służby/pracy, zdecydowanie największe jest stabilne zatrudnienie, ważne dla 73,4% badanych.pllicencja niewyłącznamotywacjateorie motywacjisystem motywacyjnyczynniki motywacyjnemotywowanie pracownikówpolicjaSystem motywacji służb mundurowych na przykładzie PolicjiThe motivation of the uniformed services on the example of the PolicemasterThesis2014-02-23