Czarnecki, PiotrHotloś, Paweł2013-11-072013-11-072010-03-24http://hdl.handle.net/11199/1376Celem pracy jest przedstawienie procesu formułowania strategii firmy rodzinnej „Orawianka” oraz wybór strategii rozwoju, która zapewni firmie sukces ekonomiczny w przyszłości. Cel ten został zrealizowany poprzez studia literatury oraz badania empiryczne przeprowadzone w wspomnianym przedsiębiorstwie. W badaniu wykorzystano metody: analizy dokumentacji przedsiębiorstwa, analizy zasobów firmy oraz metody analizy strategicznej - analizy SWOT, kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa, analizy „pięciu sił” Portera, mapy grup strategicznych, metodę scenariuszy otoczenia oraz benchmarkingu. Wspomniane metody pozwalają zorientować się w mocnych i słabych stronach firmy, jak również określić szanse i zagrożenia. W części praktycznej zaprezentowano badane przedsiębiorstwo „Orawianka”. Opisano jego: historię, lokalizację, technologię, strukturę zasobów ludzkich oraz relacje wewnętrzne w przedsiębiorstwie. Zwrócono uwagę na sytuację obecną firmy. Przedstawiono misję i wizje firmy, cele strategiczne. Następnie szczegółowo opisano zastosowanie analiz makro i mikro otoczenia, a także analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa i analizy SWOT, w procesie formułowania strategii rozwoju badanej firmy. Przedstawiono opcje strategiczne przedsiębiorstwa „Orawianka”, a meritum tych rozważań jest wskazanie odpowiedniej strategii rozwoju, która zapewni badanemu przedsiębiorstwu sukces ekonomiczny.pllicencja niewyłącznazarządzanie strategicznestrategia przedsiębiorstwaanaliza strategicznabenchmarkingprzedsiębiorstwo rodzinneStrategia rozwoju dla przedsiębiorstwa rodzinnego "Orawianka" s.c.Development strategy for the family business "Orawianka"masterThesis2013-11-07