Śmigielska, GrażynaKardaś, Irena2014-02-182014-02-182006http://hdl.handle.net/11199/5949Ostatnie kilka lat to czas zmian w Polsce. Zmiany te dotyczą również sfery handlu detalicznego. Dokonują się one za sprawą polskich przedsiębiorców, ale również inwestycji zagranicznych, którym w dużej mierze zawdzięczamy uruchamianie nowoczesnych placówek handlowych, przenoszących na polski grunt wypracowane rutyny marketingowe. Ich silne oddziaływanie na rynek oraz inne czynniki zewnętrzne (zmiany w trybie życia i wartościach) sprawiają, że zmieniają się zachowania zakupowe Polaków. Przedsiębiorstwa, zarówno krajowe jak i zagraniczne, które chcą skutecznie konkurować w tych nowych warunkach otoczenia muszą się do nich dostosować. Analiza zwyczajów zakupowych Polaków powinna, zatem stać się przesłanką do podejmowania działań marketingowych przez przedsiębiorstwa handlu detalicznego. Praca niniejsza jest próbą identyfikacji zmian w zachowaniach nabywców na rynku handlu detalicznego; ich postrzegania oferty oraz reakcji na bodźce marketingowe.pllicencja niewyłącznahandel detalicznymarketing w handlu detalicznyminwestycje zagranicznebadania marketingowezachowania nabywców na rynku detalicznymTendencje zmian w zachowaniach zakupowych PolakówTendencies of changes in the shopping behaviors of PolesmasterThesis