Piekarz, HalinaZałuski Przemysław2014-03-172014-03-172008http://hdl.handle.net/11199/7059Celem niniejszej pracy będzie przedstawienie takiego właśnie systemu zarządzania jakością, opartego na normie PN-EN ISO 9001:2001, wdrożonego przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Nowym Sączu S.A.. Opisane zostaną elementy tego systemu oraz zasady jego działania. Przeanalizowane zostanie również w jaki sposób spełnia on wymagania obowiązującej normy. Wreszcie analizie poddane będzie funkcjonowanie systemu a więc czy działa on zgodnie z wymaganiami normy i czy jego wdrożenie doprowadziło do wzrostu efektywności realizowanych w jego ramach procesów oraz jakości świadczonych usług. Dla celów analizy zweryfikowane zostaną trzy hipotezy, co umożliwi poznanie odpowiedzi na powyższe pytania. Pierwsza z nich dotyczyła będzie zgodności funkcjonowania systemu z przedmiotowa normą, a zatem hipoteza mówiąca o tym że „system zarządzania jakością w PKS w Nowym Sączu S.A. funkcjonuje w zgodności z wymaganiami normy ISO 9001:2001”. Następnie weryfikacji poddanie zostanie założenie o „wzroście efektywności procesów, realizowanych w ramach SJZ (systemu zarządzania jakością). W końcu zbadana będzie hipoteza zakładająca „poprawę jakości usług przewozowych realizowanych przez Przedsiębiorstwo w wyniku wprowadzenia systemu”.pllicencja niewyłącznasystem jakościTQMkoszty jakościsystemy zarządzania jakościąnormy ISO 9001:2000PKS Nowy Sącz S.A.polityka jakościSystem zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000 na przykładzie PKS w Nowym Sączu S.A.Quality management system according to standard ISO 9001:2000 on example of PKS in Nowy Sącz S.C.masterThesis