Mikuła, BoguszRachwał, Zdzisława2014-07-092014-07-092006http://hdl.handle.net/11199/7914Efektywność systemu informacyjno-komunikacyjnego każdej organizacji jest niewątpliwie jego zdolnością do optymalizacji wykorzystania jej zasobów. Zamiarem autora opracowania było dokonanie analizy i oceny takiego systemu na przykładzie badanego przedsiębiorstwa. Przyjęte cele pracy wpłynęły na jej strukturę, obejmującą cztery części. Pierwsza z nich poświęcona jest prezentacji i wyjaśnianiu podstawowych kwestii związanych z komunikowaniem. Obok etymologii pojęcia, zostały tam wyjaśnione podstawowe definicje, elementy i poziomy komunikowania, sposoby porozumiewania się, a także jego formy i typy. Przeprowadzono również analizę terminów „komunikowanie” i „informowanie” wskazując na występujące pomiędzy nimi różnice. Rozdział drugi poświęcony jest komunikowaniu jako procesowi, którego strukturę można przedstawić w postaci modeli. Przedstawione zostały podstawowe komponenty i modele procesu komunikowania się w organizacji. W rozdziale trzecim zaprezentowane zostały wybrane metody badania i doskonalenia systemów informacyjno-komunikacyjnych. Ostatni czwarty rozdział stanowi część praktyczną. Dokonano analizy i oceny systemu informacyjno-komunikacyjnego na przykładzie przedsiębiorstwa „Koronki”S.A. Badanie dotyczące sposobu komunikowania się organizacji przeprowadzono za pomocą ankiety. Wskazano również kierunki mogące usprawnić badany proces informacyjno-komunikacyjny przedsiębiorstwa.pllicencja niewyłącznakomunikacjaproces komunikowaniainformacjaprzepływ informacji w organizacjiAnaliza i ocena systemu informacyjno-komunikacyjnego przedsiębiorstwa Koronki S.A.Analysis and the assessment of the information- communications Koronki S.A. companymasterThesis