Głuc, KrzysztofLisowska, Paulina2014-03-142014-03-142011-04-13http://hdl.handle.net/11199/6981Problematyka podjęta w niniejszej pracy jest bardzo istotna. System edukacyjny oraz reforma szkolnictwa w Polsce powinna wykorzystywać czynniki gospodarki opartej na wiedzy ponieważ pozwoli to na szybki rozwój i powstanie społeczeństwa wiedzy. Praca przedstawia pojęcie i rozumowanie gospodarki opartej na wiedzy. Celem głównym pracy jest sprawdzenie czy teraźniejsze działania systemu szkolnictwa skupiają się na wiedzy. Zbadanie czy wykorzystywane są czynniki produktywności, efektywności bądź konkurencyjności. Praca została napisana na bazie polskiej i zagranicznej fachowej literatury, artykułach oraz informacjach dostępnych w Internecie, które wiązały się z problematyką pracy. Praca została przedstawiona w trzech rozdziałach. Cześć pierwsza przedstawia pojecie gospodarki opartej na wiedzy i jej rożne aspekty. Druga część pokazuje system edukacyjny w Polsce na przełomie dwudziestu lat. Zwraca uwagę na największe ewolucje, takie jak wprowadzenie gimnazjum do struktury szkoły, modernizację w sposobie zdawania matury, obowiązkowość rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej dla dzieci w wieku 6 lat oraz inne. Natomiast ostatnia pokazuje czy rzeczywiście wykorzystywany jest czynnik gospodarki opartej na wiedzy w nowej podstawie programowej.pllicencja niewyłącznagospodarka oparta na wiedzykapitał intelektualnysystem edukacjiPolskaGospodarka oparta na wiedzy a polski system oświaty - analiza wybranych elementów podstawy programowej kształcenia ogólnegoKnowledge based economy and Polish Educational System – the analysis of selected elements of general education core curriculumbachelorThesis2014-03-14