Cwynar, WiktorLiber Arkadiusz2014-01-242014-01-242006http://hdl.handle.net/11199/4650Banki oferujące usługi internetowe ciągle udoskonalają swoją ofertę. Wprowadzenie innowacyjnych produktów zajmie jeszcze wiele czasu i pieniędzy, lecz może dać najaktywniejszym bankom widoczną i długotrwałą przewagę konkurencyjną. Najbardziej charakterystyczną cechą wprowadzanych produktów jest ich autonomiczny charakter: nie są one bowiem substytutem tego, co bank oferował do tej pory klientom w oddziale, lecz tworzą całkowicie nową jakość. Bankowość elektroniczna jest przedmiotem analiz niniejszej pracy, a jej celem jest przedstawienie usprawnień, jakie daje nam bankowość elektroniczna z uwzględnieniem zabezpieczeń stosowanych przez banki. Przedstawiono definicję i historię rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce i na świecie oraz zaprezentowano usługi, jakie obecnie oferują banki dla swoich klientów. Opisane zostały zagrożenia, które mogą nas spotkać w wyniku korzystania z bankowości elektronicznej, jak i zabezpieczenia, które stosują banki aby ochronić swoich klientów. Przedstawiono rozwój bankowości elektronicznej na polskim rynku. Zostały zaprezentowane oferty banków internetowych oraz wskazówki zadaniem których jest pomoc w wyborze odpowiedniego konta internetowego. Dokonano analizy pieniędzy elektronicznych oraz ich podziału ze względu na rodzaj kart płatniczych. Ukazane zostały korzyści jak również niebezpieczeństwa wynikające z użytkowania kart płatniczych. Przedstawiono charakterystykę bankowości elektronicznej w Polsce na przykładzie Banku Zachodniego S.A., Banku Gospodarki Żywnościowej S.A., ING Banku Śląskiego oraz Lukas Bank S.A., z uwzględnieniem stosowanych zabezpieczeń.pllicencja niewyłącznakanały elektronicznebankowość elektronicznabezpieczeństwo transakcji bankowyche-bankingbankowość on-lineelektroniczne pieniądzekarty płatniczeBankowość elektroniczna w Polsce - analiza porównawcza na wybranych przykładachElectronic banking in Poland – comparative analysis on selected examplesmasterThesis