Miś, AlicjaPosłuszny, Przemysław2014-02-082014-02-082012-02-21http://hdl.handle.net/11199/5352Celem pracy jest rozpoznanie problematyki szkoleń jak również przedstawienie struktury efektywnego systemu szkoleń. W pierwszej kolejności od strony teoretycznej w oparciu o analizę literatury przedmiotu, a następnie zbadanie i przeanalizowanie systemu szkoleń funkcjonującego w realnym przedsiębiorstwie. Pierwszy rozdział w założeniu ma na celu ukazanie tematu szkolenia pracowników oraz próbę przedstawienia miejsca szkoleń w zarządzaniu zasobami ludzkimi. W rozdziale tym omówiono istotę szkolenia, jego rodzaje, metody i formy. Na koniec rozdziału omówione zostało znaczenie szkoleń w rozwoju zasobów ludzkich organizacji. Drugi rozdział przedstawia główne elementy prawidłowo funkcjonującego systemu szkoleń w przedsiębiorstwie. System ten składa się z analizy potrzeb szkoleniowych, opracowania i projektowania szkoleń, realizacji procesu szkoleń, oraz oceny efektywności tego systemu. Rozdział trzeci to w całości cześć empiryczna pracy. Zawarto tu charakterystykę firmy Eurocash S.A., na przykładzie, której przedstawiono realny system szkoleń. W rozdziale tym przedstawiono historie firmy Eurocash S.A., jej strukturę organizacyjną i zatrudnienie. Na koniec rozdziału zaprezentowany został system szkoleń w Eurocash franczyza na przykładzie sklepów modelowych. Badanie zostało przeprowadzone na podstawie kwestionariusz ankiety. Podsumowując uzyskane w procesie badań wyniki można stwierdzić, że uczestnicy w bardzo pozytywny sposób odbierają przeprowadzone szkolenia.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimiszkoleniaprogramy szkolenioweefektywność szkoleńSzkolenia jako instrument zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie Eurocash franczyzaTraining as an instrument of human resource management on the example Eurocash franchisingmasterThesis2014-02-08