Białas, FranciszekZaręba, Jakub2013-12-172013-12-172013-05-23http://hdl.handle.net/11199/2400Celem pracy jest wymodelowanie i animacja samochodu terenowego Mitsubishi L200. W ramach pracy inżynierskiej zostanie wykonany w całości od podstaw model tego właśnie samochodu, a następnie jego animacja. Do celów animacji utworzone zostaną również inne obiekty, w tym na przykład helikopter czy pocisk, które tak jak i wszystkie modele zostaną wymodelowane w programie 3ds Max 2012. Animacja tychże obiektów również zostanie stworzona za pomocą tego oprogramowania. Akcja animacji odbędzie się na pustyni. Samochód zostanie ukazany w kilku różnych scenach tworzących jedną całość. Zakończeniem animacji będzie wybuch pojazdu, który jest częścią postprodukcji wykonanej za pomocą programu Adobe AfterEffects. W rozdziale drugim opisano grafikę komputerową. Podzielono ją na kilka podrozdziałów takich jak grafika 2D i grafika 3D. Trzeci rozdział charakteryzuje programy użyte w pracy: 3ds Max, Adobe Photoshop czy Adobe AfterEffects. Od rozdziału czwartego rozpoczyna się część aplikacyjna pracy. W rozdziale tym mowa o tworzeniu modeli trójwymiarowych, które powstały na potrzeby tej pracy. Rozdział piąty opisuje nakładanie materiałów i tekstur na obiekty. Kolejny z rozdziałów, rozdział szósty poświęcono rigowaniu samochodu, gdzie opisano jak stworzono od podstaw rig pojazdu i przygotowano go do animacji. W rozdziale siódmym przedstawiono szczegółowo proces animowania obiektów i renderingu poszczególnych scen animacji. Ostatni rozdział zawiera informacje na temat rozwiązań zastosowanych przy wykończeniu animacji, tworzeniu intro oraz dodawaniu dźwięków. Kolejne rozdziały to podsumowanie opisujące zawartość pracy i wnioski wynikające z jej tworzenia.pllicencja niewyłącznagrafika komputerowaprogramy komputerowemodelowanie obrazu cyfrowegoanimacja komputerowaModel 3D i animacja samochodu Mitsubishi L2003D model and animation of Mitsubishi L200 carbachelorThesis2013-12-16