Potoczek, Natalia2013-07-182013-07-182010Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów. Pod red. A. Nalepki, A. Ujwary-Gil. Nowy Sącz : WSB-NLU, cop. 2010. - S. 57-68978-83-88421-65-5http://hdl.handle.net/11199/447Adoption of a new orientation process in an organization means a change within the social system. Collaborative forms of work organization become a main feature which distinguishes the new orientation. Teams responsible for the implementation process are mainly characterized by multidisciplinarity and a high degree of autonomy. Empowerment as a method of management in a particular way determines the social system in a process-oriented organization. Development of horizontal communication now depends more on the application of information technology in communication and less on the determination of managers. New roles and positions in the organization shape the new vision of career employees.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaprocesowe podejście do zarządzaniazarządzanie organizacjąsystem społecznySystem społeczny w organizacji zorientowanej procesowoSocial system in a process oriented organizationbookPart