Chlipała, PawełKościółek, Teresa2014-01-262014-01-262012-04-20http://hdl.handle.net/11199/4740Celem niniejszej pracy jest analiza postaw i zachowań konsumentów na rynku usług finansowych, która została dokonana na przykładzie kart płatniczych. W pierwszej części pracy teoretycznej zostały scharakteryzowane procesy zakupu i postawy konsumentów. Następnie omówiony został rynek finansowy jego struktura i klasyfikacja oraz występujące na nim produkty. Druga część przedstawia charakterystykę kart płatniczych w Polsce, liczby transakcji dokonanych przy pomocy kart płatniczych oraz ich wartość. Dodatkowo dokonano weryfikacji postawionych hipotez przez analizę danych uzyskanych za pomocą kwestionariuszy ankiety wypełnionych przez respondentów z Nowego Sącza i okolic.The purpose of this dissertation is to analyze the attitudes and behaviors of consumers in the financial services market, which was made on the example of payment cards. In the first part of the theoretical processes have been characterized mechanisms of purchase and consumer attitudes. Next discussed was the financial market structure, its classification and products. The second part presents the empirical characteristics of payment card in Poland, the number of transactions made using credit cards as well as the value of them. In addition, hypotheses were verified by analysis of data obtained trough questionnaires filled out by survey respondents from Nowy Sącz and its neighborhood.pllicencja niewyłącznausługi finansowekarty płatniczezachowania konsumentaZachowania i postawy konsumentów na rynku produktów finansowych w świetle badań posiadaczy kart płatniczychConsumers behaviours and manners on the financial products market in the light of the payment cards holders researchesmasterThesis2014-01-25