Łyszczarz, HalinaGórczyk, Maria2014-02-072014-02-072012-06-28http://hdl.handle.net/11199/5342Celem niniejszej pracy jest dokonanie oceny motywacji pozapłacowej stosowanej w badanej szkole oraz zaproponowanie ewentualnych usprawnień. Rozdział pierwszy otwiera definicja motywacji, jej specyficzne cechy, cele i funkcje. Przedstawia główne modele motywacji, a także krótko charakteryzuje klasyfikację systemów motywacyjnych. Drugi rozdział przybliża pozapłacowe formy pobudzania motywacji pracowników, a w szczególności skupia się na charakterystyce motywatorów materialnych i pozamaterialnych. W trzecim rozdziale została zaprezentowana historia i oferta Zespołu Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego w Warszawie, jako obiektu badań empirycznych. W rozdziale czwartym poznajemy funkcjonowanie pozapłacowego systemu motywacyjnego w Zespole Szkół nr 7. Głównym źródłem, z jakiego zostały zaczerpnięte niezbędne informacje, jest przede wszystkim literatura. Natomiast różnego rodzaju dane statystyczne, wykorzystane w niniejszej pracy, zostały uzyskane z wewnętrznych dokumentów Zespołu Szkół nr 7, a następnie z przeprowadzonych badań ankietowych. Na podstawie dostępnych analiz przeprowadzonych wśród pracowników, mogę stwierdzić, iż najwyżej cenionymi motywatorami są poczucie samorealizacji i rozwoju, satysfakcja z pracy oraz atmosfera w pracy i dopiero na samym końcu wysokość wynagrodzenia, natomiast monotonia, brak zainteresowania przełożonych, niezorganizowanie czy zła komunikacja między osobami są już czynnikami demotywującymi. Możemy śmiało powiedzieć, iż pozafinansowe metody motywacji stanowią główną rolę w kształtowaniu efektywnej pracy.pllicencja niewyłącznamotywacje pozapłacowesystem motywacyjnymotywowanie pracownikówmotywacja do pracyPozapłacowe metody motywowania pracowników w Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego w WarszawieNon-financial incentive scheme in motivating employees on the example of the School Compound No. 7 in Warsaw named after Szczepan BońkowskimasterThesis2014-02-07