Ujwary-Gil, Anna2013-07-032013-07-032004Marketing i Rynek, 2004, nr 12, s. 9-15.1231-7853http://hdl.handle.net/11199/298Artykuł dostępny również na stronie : http://works.bepress.com/anna_ujwary-gil/doctype.htmlW artykule pragnę przedstawić czytelnikowi grupę technik oraz zabiegów inwentycznych (wynalazczych) z obszaru twórczych operacji umysłowych – transformowanie wraz z praktycznymi zastosowaniami. Operacje te ukierunkowane są na dokonywanie wszelkich przekształceń (transformacji myślowych) analizowanego obiektu (produktu) skutkujące poszukiwaniem możliwych kierunków jego ulepszenia, doskonalenia. W pracy zwracam również uwagę, iż niezwykle cennym i wartościowym jest zaangażowanie się przedsiębiorców (wraz z pracownikami) w bezkosztowy przecież proces myślowy, którego efektem może być pojawienie się nowych idei (koncepcji). Ponadto stworzenie organizacyjnych warunków stymulujących pomysłowość i zdobywanie nowej wiedzy, bez których przedsiębiorstwo staje się pasywnym graczem w rynkowej walce o byt. Artykuł ten stanowi trzecią część rozważań poświęconych poszukiwaniu pomysłów. W poprzednich numerach ukazały się prace związane z wykorzystaniem analizy morfologicznej (w tym dwuwymiarowej macierzy Molesa) w różnych obszarach badawczych wraz z przykładem opracowania koncepcji nowej formy reklamowania produktu oraz wykorzystaniem asocjacji w tworzeniu sloganów reklamowych, logo firmy i innowacji. .plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaocena jakościproduktusługitwórcze rozwiązywanie problemówocena wyrobówTransformowanie a rozwój produktów i usługarticle