Wiktor, JanMróz Jarosław2014-01-182014-01-182006http://hdl.handle.net/11199/4305Decyzje dotyczące wyboru kanału dystrybucji należą do najważniejszych i najbardziej strategicznych w marketingu. To właśnie odpowiednio dobrany rodzaj kanału przesądza o stopniu penetracji rynku i osiąganych wynikach ekonomicznych, a ponadto tworzy one trwałe powiązanie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem rynkowym. Proces wyboru musi uwzględniać współzależność między dystrybucją a pozostałymi instrumentami marketingu. Wytworzone produkty dzielą od ich ostatecznych nabywców bariery miejsca, czasu, asortymentu i własności. To właśnie zadaniem dystrybucji jest dostarczenie konsumentom i użytkownikom pożądanych przez nich produktów w odpowiednim czasie, miejscu i w warunkach przez nich pożądanych po najniższym koszcie całkowitym dystrybucji. Celem pracy jest przedstawienie i ocena znaczenia kanałów dystrybucji jako jednego z instrumentów marketingu w Wydawnictwie Kwantum w Katowicach. Autor opisuje podstawowe zagadnienia związane z organizacją kanałów dystrybucji i rolą pośredników handlowych ze szczególnym uwzględnieniem bezpośrednich przedstawicieli handlowych oraz korzyści wynikające z ich stosowania.pllicencja niewyłącznamarketingdystrybucjakanały dystrybucyjnepośrednicy w kanałach dystrybucjihurtowniedetaliścibrokerzyWydawnictwa Kwantumanaliza SWOTrynek wydawniczyRola przedstawiciela handlowego w systemie dystrybucji przedsiębiorstwa na przykładzie Wydawnictwa Kwantum w Sopocie oddział w KatowicachRole of sales representative in system distribution of establishment’s for example Wydawnictwo Kwantum in Sopot department in KatowicebachelorThesis