Choroszczak, JerzyDulak, Stanisława2013-10-302013-10-302010-01-04http://hdl.handle.net/11199/1237Przedmiotem i celem pracy jest dokonanie analizy, roli, jaką spełnia psychologia w zarządzaniu przedsiębiorstwem i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Ponadto celem jest również ukazanie wpływu psychologii na motywowanie pracowników. Motywowanie pracowników oparte na odpowiednich podstawach psychologicznych może mieć ogromny wpływ na wyniki w organizacji, oraz na konkurencyjność firm. Hipoteza badawcza postawiona w niniejszej pracy zakłada, iż jednym z ważnych źródeł budowania przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa jest wykorzystanie psychologii w zarządzaniu poprzez stymulowanie pracowników. Motywowanie jest istotnym czynnikiem rozwoju firm, gdyż wykorzystanie atutów i pomysłów pracodawcy oraz atrakcyjnego położenia firmy, może świadczyć o niezaprzeczalnych walorach tej organizacji, do których ludzie będą zawsze powracać, jako ich klienci. Celem badań było dopracowanie i rozwinięcie metodologii sukcesów firm IT, co wpływa na ich wyniki oraz jaką część w organizacji zajmują ludzie, jak bardzo są ważni. Analizą objęto firmy internetowe: Blue Media, Agito.pllicencja niewyłącznazarządzaniepsychologiczne aspekty zarządzaniamotywacjapsychologiczne aspekty marketinguprzewaga konkurencyjnaZnaczenie psychologii w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej i w motywowaniu pracowników przedsiębiorstw na rynku na przykładzie przedsiębiorstw sektora IT.Significance of psychology to acquire competition advantage and workers motivating based on IT enterprises.masterThesis2013-10-29