Ujwary-Gil, AnnaBubula, Piotr2014-01-152014-01-152012-09-11http://hdl.handle.net/11199/4039Celem mojej pracy dyplomowej jest próba przedstawienia problematyki związanej z e-biznesem i znalezienie kluczowych czynników sukcesu uniwersalnych dla działalności w różnych branżach w sektorze e-biznesu. Badania zostały przeprowadzone w lipcu 2012 roku. Dane zostały zebrane ze źródeł pierwotnych. Wybrana metoda pomiaru to wywiad, techniką telefoniczną, gdzie narzędziem badawczym jest kwestionariusz. Badanie obejmowało przedstawicieli sektora MSP z okolic Limanowej i Nowego Sącza. Z punktu widzenia przedmiotowego badań podstawowymi obszarami są instrumenty oddziaływania przedsiębiorstw na rynek, warunki i rezultaty ich działania. W pracy wyodrębniono następujące cele: Celem poznawczym pracy jest próba systematyzacji pojęć i klasyfikacji modeli biznesowych występujących w e-biznesie. Cel praktyczny pracy sprowadza się do znalezienia kluczowych czynników sukcesu według polskich przedsiębiorców sektora e-biznesu. W obecnych czasach Internet stał się siłą napędzającą współczesną gospodarkę, dając niespotykane dotąd możliwości i szanse rozwoju państw, firm oraz osób prywatnych na całym świecie. Aby każdy podmiot indywidualny i grupowy mógł w jak największym stopniu wykorzystać tę szansę, trzeba poruszać i naświetlać problematykę e-biznesu, zwiększając tym samym świadomość jednostek. W nowej gospodarce nie ma bowiem miejsca na przedsiębiorstwa czy osoby nie panujące nad możliwościami Internetu. Potwierdziły się w badaniach obydwie hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakładała, że można wyłonić kluczowe czynniki sukcesu w e-biznesie niezależnie od branży, w której firma działa. Hipoteza II zakładała, że Polski e-biznes jest nadal słabo rozwinięty, można uznać, że większość polskich firm znajduje się w początkowej fazie rozwoju e-biznesu, występuje niska świadomość działalności na rynku e-biznesowym.pllicencja niewyłącznae-biznesinternetrozwój firmysukcese-commerceKluczowe czynniki sukcesu na polskim rynku e-biznesowymKey success factors of the Polish e-business marketmasterThesis2014-01-14