Głuc, KrzysztofChruściak Jacek2014-04-012014-04-012008http://hdl.handle.net/11199/7364Jednostka budżetowa jaką jest szkoła, powołana jest do prowadzenia działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej. Jest ona miejscem gdzie krzyżują się ścieżki rozwoju intelektualnego człowieka, kształtują się postawy i wyobrażenia egzystencjalne, gdzie następuje dojrzewanie do życia społecznego. W drodze reformy systemu oświatowego, przejęcie szkół przez samorządy terytorialne to najważniejszy z kroków podjętych w ostatnich latach. Dzięki temu mieszkańcy gmin mają wpływ na sprawy oświaty lokalnej, zgodnie z ich własnymi aspiracjami i potrzebami. Szkoły stały się przedmiotem zainteresowań tych, którym służą czyli społeczności lokalnej. Celem mojej pracy jest ukazanie funkcjonowania Publicznego Gimnazjum w Kamionce Wielkiej, które jest nowym tworem systemu edukacji i powstało z chwilą wdrożenia reformy oświaty w 1999 roku. Praca ta składa się z trzech rozdziałów zakończonych krótkim podsumowaniem.pllicencja niewyłącznasamorząd terytorialnyzadania gminyreforma edukacjizarządzanie systemem edukacjikompetencje gminy wobec szkołygmina Kamionka Wielkaorganizacja Gimnazjum Publicznego w Kamionce WielkiejZarządzanie oświatą i wychowanie jako zadania publiczne gminy Kamionka WielkaThe management of education and upbringing as public tasks of the district Kamionka WielkabachelorThesis