Gancarczyk, MartaRafa, Krzysztof2014-02-142014-02-142011-11-28http://hdl.handle.net/11199/5709Celem niniejszej pracy jest analiza otoczenia konkurencyjnego spółki Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. Praca przybliża tematykę zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Skupia się przede wszystkim na analizie strategicznej, która jest podstawowym etapem w przygotowaniu strategii organizacji. Przedstawiono najważniejsze metody analizy otoczenia konkurencyjnego a następnie wykorzystano trzy z nich – analizę profilu ekonomicznego sektora, analizę strategiczną „pięciu sił” wg M.E. Portera oraz analizę mapy grup strategicznych w celu zdefiniowania możliwości występowania szans i zagrożeń w otoczeniu konkurencyjnym spółki PKN ORLEN oraz ich oddziaływania na polski sektor paliwowy. Przeprowadzona procedura badawcza ujawnia przewagę występowania szans nad zagrożeniami oraz wynikające z tego szanse dalszego rozwoju przedsiębiorstwa działającego w polskim sektorze paliwowym.pllicencja niewyłącznaprzedsiębiorstwoanaliza strategicznaotoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwarynek paliwOcena otoczenia konkurencyjnego firmy na przykładzie spółki „Polski Koncern Naftowy ORLEN” S.A.The evaluation of the company competitive environment based on "Polski Koncern Naftowy ORLEN" JSCbachelorThesis2014-02-14