Poręba, MarcinCzech, Beata2016-11-242016-11-242014-09-08http://hdl.handle.net/11199/9348Celem tej pracy jest próba odpowiedzi dlaczego partia rządząca po raz drugi wygrała wybory. Zarówno rozważania teoretyczne, jak i cześć badawcza, będzie próbą odpowiedzi – na czym polega fenomen Platformy Obywatelskiej, która już 7 rok z rzędu sprawuje w Polsce władzę.The aim of this work is an attempt to answer why the ruling party for the second time won the elections. Both theoretical considerations and honor research will attempt to answer - what is the phenomenon of the Civic Platform, which is already seven years in a row exercises power in Polandpllicencja niewyłącznathe Polish party system after 2005concept of political marketingdefinicja partii politycznychhistoria Platformy Obywatelskiejpolski system partyjny po 2005 r.program wyborczy partiipojęcie marketingu politycznegodefinition of political partieshistory of the Civic Platform party's election programFenomen wyborczy Platformy ObywatelskiejThe phenomenon of electoral Civic PlatformmasterThesis2016-11-08