Czarnecki, PiotrShaurou, Vital2014-06-272014-06-272011-03-10http://hdl.handle.net/11199/7820W niniejszej pracy przeprowadzono analizę pozycji strategicznej firmy „PEGAZ” w branży transportowej oraz ocenę działalności firmy na tymże rynku. Za pomocą analizy określona została pozycja zdolności rozwojowej przedsiębiorstwa, jak również weryfikacja atrakcyjności branży, otoczenia firmy i jej pozycji konkurencyjnej. Z analizy SPACE wynikło, że firma powinna zająć pozycję konkurencyjną, co z kolei wymaga: · zwiększenia zasobów finansowych · zwiększenia zakresu kompetencji marketingowych · pomnożenia kompetencji organizacyjnych (produktywność, jakość, koszty, obsługa, czas, wydajność) · ulepszania oferowanych usług · rozwoju przewagi konkurencyjnej w oparciu o strategię dyferencjacji · poszukiwania i zagospodarowywania nisz rynkowych.pllicencja niewyłącznaanaliza strategicznafirma PEGAZotoczenie firmykonkurencyjnośćmetoda SPACEZastosowanie metody SPACE do analizy strategicznej firmy „PEGAZ”The use of the SPACE method for strategic analysis of the "Pegaz" companybachelorThesis2014-06-12