Jasieński, MichałTrzop Norbert2014-01-032014-01-032000http://hdl.handle.net/11199/3182System sterowania jakością obejmuje nie tylko doskonalenie wyrobów i usług, lecz również jakość pracy, a więc kwalifikacje pracowników, środków i przedmiotów pracy, technologii procesów produkcji i systemów: marketingu, projektowania, wytwarzania, eksploatacji, dystrybucji, podejmowania decyzji i innych, prowadzących do jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów i satysfakcji producentów. Prowadzi to do trwałego rozwoju przedsiębiorstwa. Istotną rolą w systemie sterowania jakością odgrywają Polskie Normy oraz międzynarodowe normy ISO serii 9000, przyjęte przez Polski Komitet Normalizacyjny jako PN – ISO serii 9000. Normy ISO serii 9000 są światową kompilacją najlepszych zasad w dziedzinie jakości, akceptowanych nie tylko przez Międzynarodowy Komitet Techniczny ,ale także przez menedżerów na całym niemal świecie. Normy te zostały zaakceptowane jako normy krajowe w ponad 100 państwach , a w tym we wszystkich krajach Unii Europejskiej, EFTA, w USA i Japonii. Polscy menedżerowie chcąc walczyć o klientów na rynkach zachodnich niejako zmuszenie zostali do wdrożenia systemu zapewnienia jakości we własnych przedsiębiorstwach. Wśród polskich przedsiębiorstw mogących poszczycić się posiadaniem certyfikatu na System Zapewnienia Jakości jest również, od grudnia 1997 roku, Huta Szkła Okiennego „Szczakowa” w Jaworznie. Celem niniejszej pracy jest pokazanie mechanizmów związanych z uzyskaniem certyfikatu na wdrożony system zapewnienia jakości na przykładzie Huty Szkła Okiennego.pllicencja niewyłącznazarządzanie przez jakośćTQM – Kompleksowe Zarządzanie Jakościąnormy ISO 9000certyfikacjaCertyfikacja Systemów Zapewnienia Jakościnormy ISO 9002huta szkłaZarządzanie przez jakość. Wprowadzenie systemu zapewnienia jakości ISO 9002 w HSO "Szczakowa" S.A. w JaworzniemasterThesis