Tomalska, HalinaBarkar-Reszczyńska Nadija2014-02-102014-02-102006http://hdl.handle.net/11199/5528Celem niniejszej pracy jest ustalenie psychologicznych oraz społecznych czynników, które mają decydujący wpływ na zarządzanie wiedzą osobistą przez menedżera. W pracy wyjaśniono pojęcia globalizacji, rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, oraz kapitału intelektualnego. Przedstawiono warunki rozwoju społeczeństwa w procesach globalizacyjnych, oraz czynniki decydujące o przekształcaniu się gospodarki w gospodarkę opartą na wiedzy. Określono społeczne i psychologiczne uwarunkowania pracy menedżera oraz przedstawiono dogłębną analizę cech osobowości menedżera na podstawie dwóch bardzo interesujących teorii osobowości, a mianowicie Wielkiej Piątki i Wielkiej Trójki. Na podstawie teorii RTT autorstwa J. Strelaua dokonano próby analizy uwarunkowań temperamentalno – emocjonalnych rozwoju zawodowego menedżera. Określono rolę motywacyjności menedżera w poczuciu sukcesu. Podjęto próbę określenia czynników obiektywnych i subiektywnych w odniesieniu do poczucia sukcesu menedżera oraz przedstawiono psychologiczny model czynników sukcesu oraz wprowadza w tematykę zarządzania twórczego. Dokonano próby odpowiedzenia na pytania, które z czynników mają decydujący wpływ na poczucie sukcesu i kariery menedżerów oraz jakie istnieją relacje pomiędzy stylem kierowania a poczuciem satysfakcji zawodowej.pllicencja niewyłącznagospodarka oparta na wiedzyspołeczeństwo uczące sięzarządzanie kapitałem intelektualnymmenedżer przyszłościsukces menedżeraPsychospołeczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu osobistą wiedzą przez menedżeraPsychological and social determinants of success in management of manager's personal knowledgemasterThesis