Wdowiak, WojciechKlimczak Krystyna2014-02-202014-02-202007http://hdl.handle.net/11199/6124We współczesnych koncepcjach zarządzania człowiek uzyskał miano podmiotu oraz został uznany za najcenniejszy i najdroższy z zasobów. Jest tym zasobem, który tworzy, pobudza, koordynuje i ocenia aktywność społeczno-gospodarczą. Współczesny trend zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach jest zorientowany na przekształcenie zasobów ludzkich w kapitał, od którego w bardzo wysokim stopniu zależy wartość firmy. Kapitałem są przede wszystkim ludzie trwale związani z organizacją i jej misją, o kreatywnych postawach, wysokich kwalifikacjach, umiejący współpracować. Kapitał ludzki stanowi siłę napędową rozwoju przedsiębiorstwa. Kryje w sobie niezwykłe możliwości motywacyjne, które ujawniają się w wyniku skutecznego zarządzania organizacją, ukierunkowanego na zadanie i strategiczne cele firmy. We wszystkich krajach, które liczą się na rynku światowym, inwestowanie w kadry, a ściślej w podnoszenie ich wiedzy i umiejętności, uzyskało status zadania strategicznego. Nowoczesne organizacje, aby utrzymać się na globalnym rynku, który stawia coraz większe wymagania, muszą dysponować pracownikami o wysokich kwalifikacjach, systematycznie odnawianych i wzbogacanych. W dzisiejszych czasach w sferach biznesu panuje przekonanie, ze na rynku utrzymują się tylko te organizacje, które będą aktywnie zarządzać procesem przemian. Zależy on przede wszystkim od możliwości intelektualnych i fachowych zatrudnionych pracowników, które należy systematycznie szkolić i doskonalić. Inspiracją do napisania niniejszej pracy były obserwacje zmian zachodzących w polskich przedsiębiorstwach. Zmiany ustrojowe spowodowały, że coraz więcej firm szkoli swoich pracowników korzystając z usług znanych firm szkoleniowych, organizując szkolenia w wyspecjalizowanych ośrodkach szkoleniowych oraz dofinansowując kształcenie w szkołach wyższych. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie tematyki szkoleń pracowników oraz przedstawienie budowy efektownego systemu szkoleń.pllicencja niewyłącznaszkolenierozwój zawodowy pracownikówocena potrzeb szkoleniowychfirma P.H.U. "Wiśniowski"efektywność szkoleńSzkolenie pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie firmy P.H.U. WiśniowskiEmployee training as a function of human resources management on the example of the P.H.U. Wisniowski companybachelorThesis