Bulzak, AndrzejPaciorek Katarzyna2014-02-012014-02-012006http://hdl.handle.net/11199/5139Ludzie, którzy mają dobrą motywację, lepiej pracują. Pracownicy zadowoleni z pracy, dobrze wynagradzani, angażują się w nią i poświęcają się jej bez reszty, ale w zamian za takie postępowanie żądają należytego wynagrodzenia bądź innych pozapłacowych świadczeń, które również będą wpływać motywująco na wykonywanie powierzonej im pracy. Również w przypadku takiej grupy zawodowej jak nauczyciele motywacja płacowa i pozapłacowa ma istotne znaczenie w wykonywaniu tego zawodu. W niniejszej pracy autorka zajęła się omówieniem właśnie płacowych i pozapłacowych czynników motywujących nauczycieli. Autorka postawiła trzy hipotezy badawcze: 1. Płaca jest podstawowym czynnikiem, który motywuje do pracy nauczycieli pracujących w Gimnazjum nr 3 w Nowym Sączu. 2. Możliwość zamiany części płacowych składników wynagrodzenia na udział w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, tj. kursy kwalifikacyjne, studia podyplomowe itp. jest mocniejszym czynnikiem motywującym nauczycieli do efektywnej pracy. 3. Stworzony jasny system awansu zawodowego nauczycieli motywuje ich do efektywniejszej pracy.pllicencja niewyłącznazarządzanie zasobami ludzkimimotywowaniefunkcje wynagrodzeńsystemy wynagrodzeńskładniki wynagrodzenia nauczycielimodele motywowaniapozapłacowe czynniki motywujące nauczycieliPłacowe i pozapłacowe czynniki motywujące nauczycieli do pracy (na przykładzie Gimnazjum nr 3 w Nowym Sączu)Salaries and other factors motivating teachers to work taking (into consideration Gimnasium number 3 in Nowy Sacz)masterThesis