Wdowiak, WojciechLeśniak Marzena2014-03-122014-03-122007http://hdl.handle.net/11199/6902W dobie gospodarki rynkowej, poszukiwanie sposobu racjonalnego prowadzenia działalności gospodarczej w dalszym ciągu jest jednym z najważniejszych problemów związanych z praktyką zarządzania przedsiębiorstwem. Sposób racjonalnego prowadzenia działalności powinien przede wszystkim zapewniać zgodność osiąganych rezultatów z uprzednio wyznaczonymi celami. Oznacza to więc konieczność zdefiniowania celów działania firmy, a następnie przełożenia ich na konkretne decyzje. Poleganie li tylko na intuicji i doświadczeniu decydentów może nie przynieść pożądanych rezultatów. Wspomaganie procesu podejmowania decyzji wymaga wypracowania zaplecza metodologicznego w celu budowy planów działania oraz zaproponowania konkretnych technik umożliwiających ich sprawną realizację. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie metodologii sporządzania planów działania (biznes planów) przedsiębiorstw na przykładzie Firmy "Centrum ofert pracy". Zawarte w opracowaniu narzędzia pozwoliły na postawienie diagnozy sytuacji w jakiej znajduje się firma, wpłynęły na propozycję skutecznego planu działania oraz skontrolowanie jego przebiegu. Zastosowanie analizy rynku pozwoliło na dokładną jego charakterystykę, prezentację perspektyw rozwojowych oraz wybór strategii. Słabe i mocne strony przedsiębiorstwa oraz możliwości i zagrożenia zidentyfikowane zostały za pomocą analizy SWOT.pllicencja niewyłącznasektor MŚPbiznes planzarządzanie MŚPekonomiczne i finansowe aspekty biznes planupozycja rynkowa firmy"Centrum Ofert Pracy"Biznes-plan jako narzędzie zarządzania małymi i średnimi firmami na przykładzie firmy "Centrum Ofert Pracy"The business plan as a management tool for small and medium-sized firms as used by the firm "Centrum Ofert Pracy"bachelorThesis