Matyja, RafałCięciwa, Kamila2014-01-082014-01-082012-10-10http://hdl.handle.net/11199/3535W swojej pracy magisterskiej przedstawiam polską blogosferę analizując działania naszych polityków w sieci. Wybierając kilku blogerów reprezentujących najważniejsze partie polityczne w naszym kraju, starałam się przedstawić ich poglądy dotyczące najważniejszych wydarzeń, które w ostatnich dwóch latach zapisały kolejne kartki kalendarza w historii naszego państwa. Praca ta składa się z trzech głównych rozdziałów i zakończenia. W pierwszej części przybliżam najważniejsze terminy i pojęcia związane z marketingiem politycznym i Internetem w ogóle. Ten rozdział ma przybliżyć czytającemu podstawowe terminy związane z działaniem polityków w Internecie, aby łatwiej było zrozumieć, to co nam przekazują, wykorzystując nowoczesną technologię. Drugi rozdział pełni dwie funkcję. Pierwsza opisuje nam działalność polskiej blogosfery, jej historię i najważniejsze kryteria, dzięki którym w łatwy sposób można osiągnąć sukces. Dowiemy się na czym jest oparta, jaki ma cel i jak najefektywniej z niej skorzystać. W dalszej części tego rozdziału zamieściłam zestawienie najbardziej aktywnych polityków w sieci – blogerów. Podjęłam się analizy dzienników internetowych tych polityków, którzy aktualizują je na bieżącą, bądź też prowadzą je już od kilku lat. Opisałam działalność internetową blogerów tj. Janusza Korwina – Mikke, Joanny Senyszyn, Leszka Millera, Ryszarda Czarneckiego oraz Janusza Palikota. W ostatniej części swojej pracy przeanalizowałam wpisy wymienionych polityków, którzy poprzez działalność na swoim blogu, prezentowali swoje poglądy i odczucia związane z najważniejszymi w ostatnich dwóch latach wydarzeniami. Swoją uwagę skupiłam na sytuacjach, które bezpośrednio dotyczą każdego z nas i mają wpływ na nasze codzienne życie (katastrofa Smoleńska, ACTA, Euro 2012). Na końcu pracy zamieściłam spis fotografii, tabel, wykresów oraz bibliografię.pllicencja niewyłącznapolska blogosferapolitologiainternetmarketing politycznyBlog jako sposób komunikowania politycznegoBlog as a means of political communicationmasterThesis2014-01-08