Abstract:
Niniejsza praca przedstawia analizę przedsiębiorstwa Nowy Styl Group.
Obejmuje ona opis metod analizy finansowej oraz najważniejszych wskaźników ze
szczególnym naciskiem na analizę rentowności w oparciu
o nowoczesne miary zyskowności. W rozdziale I opisane zostały istota oraz rola analizy
finansowej przedsiębiorstwa, biorąc pod uwagę źródła oraz metody analizy finansowej.
Rozdział II traktuje o analizie wskaźnikowej, uwzględniając przy tym szczególnie analizę
rentowności. W rozdziale III natomiast opisana jest analiza rentowności w oparciu o
nowoczesne miary zyskowności, gdzie rozwinięte są informacje dotyczące mierników
EVA, CVA, CFROI oraz SVA. Rozdział IV zawiera z kolei analizę ekonomiczno –
finansową spółki Nowy Styl Group. Zawierają się w nim informacje dotyczące analizy
pionowej i poziomej bilansu, rachunku zysku i strat, przepływów pieniężnych, a także
analizę wskaźnikową spółki oraz ocenę potencjału kreacji wartości przy pomocy miernika
EVA. Przedstawione w niniejszej pracy narzędzia finansowe służą przede wszystkim
budowaniu planów przedsiębiorstw, systemowi motywacyjnemu oraz pomiarowi osiągnięć,
przez co znacznie podnoszą jakość oraz sprawność zarządzania firmą.