Abstract:
Niniejsza praca poświęcona jest konfliktom w organizacji i ich wpływom na niedopasowanie zawodowe pracowników sektora bankowego w Tarnowie. W ramach niniejszej pracy zostały przeprowadzone badania wśród 31 osób pracujących w banku w obsłudze klienta. Główny problem badawczy, jaki postawiono to: Czy i w jakim zakresie konflikt wartości ma wpływ na niedopasowanie zawodowe w organizacji? W celu weryfikacji postawionego problemu badawczego w początkowej części pracy przedstawiono aspekty moralne i etyczne w organizacji. Scharakteryzowano pojęcie moralności i etyki biznesowej, wyłoniono źródła norm moralnych oraz wskazano na obszar odpowiedzialności w zarządzaniu personelem. W kolejnej części pracy wskazano na znaczenie pracy i jej braku dla człowieka, przedstawiono konflikt w organizacji – jego rodzaje i wpływ na funkcjonowanie pracownika. Dokonano charakterystyki stresu organizacyjnego. Praca zawiera metodologię badań własnych, w której postawiono hipotezy, które zostały w końcowej części zweryfikowane.