Abstract:
Celem pracy stała się analiza motywowania pracowników w perspektywie celów jakie stawia sobie
organizacja.
Rozdział pierwszy poświęcony jest motywowaniu jako jednej z funkcji zarządzania.
Drugi rozdział poświęcono organizacyjnym i indywidualnym aspektom
motywowania. Omówiono elementy systemu motywowania w przedsiębiorstwie.
Rozdział trzeci to charakterystyka Poczty Polskiej. Ujęto w nim powstanie i
rozwój badanej organizacji, jej przedmiot i zakres działalności. Przedstawiono strukturę
organizacyjną oraz poziom i strukturę zatrudnienia w Urzędzie Pocztowym Nowy Sącz 2.
Rozdział czwarty to analiza świadomości celów organizacji oraz motywacji
pracowników. Tu skupiono się na metodologicznych aspektach badań. Przedstawiono misję i
cele firmy. Dokonano analizy przedstawionych badań własnych. Odpowiedziano na
nurtujące pytania dotyczące motywacji pracowników w perspektywie celów organizacji.
W analizie materiału empirycznego zastosowano Test H Kruskala - Wallisa.
Cele badań zostały osiągnięte, a ich wyniki pokazały, które metody motywacji
należy wzmacniać, a które nie przynoszą zamierzonych efektów. Na podstawie
przeprowadzonych badań przedstawiono perspektywy kształtowania postaw pracowników.