dc.description.abstract |
Rynek muzyki cyfrowej rośnie w zadziwiającym tempie i tym samym zwiększa się konkurencja. Dlatego też technologia odtwarzaczy mp3 stale się rozwija. Na rynek wkraczają coraz to nowsze odtwarzacze wzbudzając zachwyt wśród ich miłośników a producenci prześcigają się w wprowadzaniu nowoczesnych technologii, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych nabywców. Playery wzbogacane są w nowe funkcje, a wszystko po to by zadowolić nabywców i tym samym zwiększyć sprzedaż. Obecnie liderem na rynku odtwarzaczy jest firma Apple, która znana jest głównie ze sprzedaży komputerów. Dzięki ich wynalazkowi jakim jest iPod, firma przeżywa swoją drugą młodość. Kiedyś Walkman firmy Sony kojarzony był z każdym innym odtwarzaczem kaset magnetofonowych tak teraz iPod stał się synonimem przenośnego odtwarzacza muzycznego. To współcześnie najpopularniejszy odtwarzacz multimedialny na świecie. Fenomen iPod-a tkwi nie tylko w nietypowym wzornictwie, ale głównie w jego prostocie. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele modeli o różnych pojemnościach do wyboru i o zróżnicowanych cenach. Zasadniczym celem pracy przeprowadzenie badań marketingowych wśród użytkowników odtwarzaczy iPod. W badaniu marketingowym brały udział osoby, które posiadają odtwarzacz mp3 iPod firmy Apple. Próbę stanowiło 50 losowo wybranych ankietowanych posiadających odtwarzacz mp3. Celem przeprowadzonego badania było poznanie opinii respondentów na temat jakości iPoda względem ceny, najczęściej wykorzystywane funkcje przez użytkowników, wady i zalety iPoda oraz oceny jak bardzo istotne są poszczególne techniczne cechy odtwarzacza.
Metodą, która posłużyła do przeprowadzenia badania marketingowego był kwestionariusz ankiety. |
pl |