Marka i sposoby jej wyceny

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Ramza, Krystyna
dc.date.accessioned 2013-11-06T10:42:33Z
dc.date.available 2013-11-06T10:42:33Z
dc.date.issued 2012-06-18 07:58:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1358
dc.description.abstract Praca podejmuje problematykę możliwości łatwego i sprawnego przeprowadzenia procesu określenia wartości marki. Prezentuje teoretyczne aspekty związane z kapitałem intelektualnym i marką, która stanowi element kapitału intelektualnego. W teoretycznej części pracy zawarte są zagadnienia związane z kapitałem intelektualnym i jego koncepcje. Zawiera również przegląd głównych zagadnień związanych z marką i znakiem towarowym, wartością marki jej siłą i kapitałem. Przedstawiono również kilka najbardziej popularnych metod wyceny kapitału intelektualnego (zarówno metody finansowe jak i metody niefinansowe). Prezentowana praca dokonuje także analizy szerokiego spektrum metod stosowanych do wyceny marek, w tym między innymi metody marketingowe oraz metody finansowe (metody kosztowe, metody rynkowe, metody dochodowe oraz metody oparte na opcjach realnych). Wycenę wartości marek dokonano na próbie czternastu powszechnie rozpoznawalnych i silnych polskich marek. Zastosowano do tego zmodyfikowaną metodę mnożnikową wyceny wartości marki zaproponowaną przez czasopismo „Financial World”. Proces wyceny marki jest zadaniem niezwykle skomplikowanym, co wynika z faktu, że przedmiotem wyceny jest pewien fragment wartości kreowanej przez aktywa przedsiębiorstwa, ponadto nie wszystkie informacje niezbędne do przeprowadzenia procesu wyceny są ogólnie dostępne dla szerokiego grona, choćby ze względu na tajemnicę handlową. pl
dc.description.abstract The paper addresses the issue how to easily and smoothly assess brand value. It presents theoretical aspects of intellectual capital and brand, which forms part of it. The theoretical part of the paper contains issues related to intellectual capital and its conceptions. It also includes review of main ideas relating to brand and trademark, brand value, strength and equity. Also, some of the most popular intellectual capital valuation methods are presented (both financial and non-financial methods). The paper analyses a broad spectrum of methods used to valuate brands, including among others marketing and financial methods (cost methods, market methods, income methods and methods based on real options analysis). Valuation of brands was performed on a sample of fourteen commonly recognizable and strong Polish brands. A modified multiples method, proposed by Financial World magazine, was used. Brand valuation is an extremely complex process due to the fact that the subject of valuation is a certain portion of value created by company assets, and furthermore, not all information necessary for the valuation is generally available for public, as it is protected by trade secret. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kapitał intelektualny pl
dc.subject wycena kapitału intelektualnego pl
dc.subject marka pl
dc.subject znak towarowy pl
dc.subject wartość marki pl
dc.subject siła marki pl
dc.subject kapitał marki pl
dc.subject metody wyceny marki pl
dc.subject intellectual capital pl
dc.subject intellectual capital valuation pl
dc.subject brand pl
dc.subject trademark pl
dc.subject brand value pl
dc.subject brand strength pl
dc.subject brand equity pl
dc.subject brand valuation methods pl
dc.title Marka i sposoby jej wyceny pl
dc.title.alternative Brand valuation pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T09:02:43Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info