Marketing społeczny i kampanie społeczne jako nowoczesne narzędzia do budowania marki

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paliwoda-Matiolańska, Adriana
dc.contributor.author Szewczyk, Justyna
dc.date.accessioned 2013-11-06T11:02:20Z
dc.date.available 2013-11-06T11:02:20Z
dc.date.issued 2010-03-16 17:07:56
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1359
dc.description.abstract Marketing społeczny oraz kampanie społeczne to kwestie ważne zarówno dla społeczeństwa tak jak i dla przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa wysuwając się na pozycje „społecznika” zyskują wiarygodność, poprawę wizerunku, natomiast społeczeństwo rozwiązanie problemów, zmianę poglądów, postaw, walkę ze stereotypami. Obydwie omówione kampanie dotyczą kobiet, kampania Dove „Prawdziwe Piękno” walczy ze stereotypowym definiowaniem piękna, natomiast kampania Avon „Wielka Kampania Życia” walczy o życie kobiet profilaktyką o raku piersi. Zarówno Dove jak i Avon poruszają dwie bardzo ważne kwestie społeczne, jak również są doskonałym przykładem nowoczesnego podejścia do budowania własnego wizerunku, umacniania swej pozycji wśród konkurencji. Teza postawiona w pracy zakłada związek pomiędzy użyciem marketingu społecznego i kampanii społecznych, a budowaniem marki jej wiarygodności i wizerunku. Celem badań było poznanie postaw konsumentów wobec użycia narzędzi marketingu społecznego oraz kampanii społecznych do budowania wizerunku marki, na przykładzie wymienionych. Cel ten był zrealizowany poprzez następujące czele szczegółowe : Analizę istoty i znaczenia marketingu społecznie zaangażowanego. •Ocenę postaw konsumentów wobec reklamy z „przekazem". •Poznanie opinii oraz stosunku konsumentów do reklam z „przekazem”. •Określenie poziomu świadomości i wiedzy konsumentów na temat marketingu społecznego, poprzez sprawdzenie znajomości kampanii społecznych marek Dove i Avon. Zakres przestrzenny badań obejmował teren Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. W pracy jako metodę badawczą wybrano ankietę anonimową badającą wiedzę oraz opinię konsumentów na temat kampanii społecznych marek Dove i Avon. Techniką badawczą była ankieta audytoryjna, gdzie grupa ankietowanych wypełnia ankietę pod okiem ankietera. Wyniki z badania, po dokładnym zanalizowaniu potwierdziły postawioną tezę, że zaangażowanie społeczne marek komercyjnych zdecydowanie przekłada się na poprawę wizerunku danej marki. 78% badanych kobiet potwierdza skuteczność kampanii społecznych marek Dove i Avon w korzystniejszym postrzeganiu tych marek. Co więcej, śladami słów Philipa Kotlera o tym, że konsumenci lubią kupować od przedsiębiorstw wykazujących troskę o społeczeństwo, rola „społecznika” przekłada się wg badanych na wzrost sprzedaży. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing społeczny pl
dc.subject marka produktu pl
dc.subject produkt pl
dc.subject kampanie społeczne pl
dc.title Marketing społeczny i kampanie społeczne jako nowoczesne narzędzia do budowania marki pl
dc.title.alternative Social marketing and campaigns as a modern tool of brand management pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T09:57:02Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info