Abstract:
Marka jest jednym z głównych elementów budujących firmę w dzisiejszej rzeczywistości. Z dnia na dzień rola marki staje się ważniejsza. Można nawet zaryzykować stwierdzenie: im dane państwo jest bardziej rozwinięte, tym rola marki w budowaniu wartości dodanej firmy wzrasta. Lecz tak jak wszystko w dzisiejszym świecie ulega nieustannym przekształceniom tak i budowanie marki ulega ciągłym zmianom. Hipoteza: Dobrze przemyślana, opracowana i pozycjonowana marka może być kluczowym elementem przewagi konkurencyjnej na rynku. W rozdziale I niniejszej pracy, zostały przedstawione elementy, z których należy wyjść, aby móc budować silną markę. Początkowa część rozdziału analizuje proces zarządzania strategicznego wraz z jego najważniejszymi elementami. Dalsza jego część przedstawia genezę przewagi konkurencyjnej oraz jej źródła. Rozdział II został poświęcony procesowi powstawania i zarządzania marką. Szeroko omawia genezę i wartości budujące markę, przedstawiając na końcu wiele przykładów poprawnego jej zbudowania i błędów, które warto poznać. Rozdział III opowiada o procesie budowania marki Centrum-Felgi, omawia jej historię oraz aspiracje, jak również przedstawia ją samą i pokazuje jej zmagania w procesie budowania przewagi konkurencyjnej. Rozdział IV pracy magisterskiej jest odpowiedzią na to czy rzeczywiście marka może być źródłem przewagi konkurencyjnej? Oraz czy przedstawianej marce Centrum-Felgi udało się tę przewagę wykreować? Próba odpowiedzi na te pytania przedstawiona jest za pomocą szeroko zakrojonych badań. Na zakończenie stwierdzono fakt, iż marka ma bardzo duże znaczenie w procesie budowania przewagi konkurencyjnej na rynku oraz może być jej najistotniejszym elementem!