Abstract:
Każdej działalności gospodarczej niezależnie od etapu, na jakim znajduje się,
towarzyszy ryzyko będące wypadkową wielu różnych elementów, na które pojedynczy
przedsiębiorca niejednokrotnie nie ma wpływu. Cel główny pracy to charakterystyka modeli i metod rozwoju MSP oraz analiza i ocena metod rozwoju ZHU FILIPEK.
Celami szczegółowymi są:
1. Przedstawienie istoty i charakterystyki MSP
2. Analiza model i metod rozwoju MSP
3. Charakterystyka modelu i metod rozwoju firmy Filipek
4. Ocena metod rozwoju firmy Filipek. Realizacja celów pracy umożliwi odpowiedź na następujące pytania badawcze:
1. Jakie są silne i słabe strony polskich MSP?
2. Jakie są modele i metody rozwoju MSP?
3. Jaki model rozwoju realizuje firma ZHU FILIPEK?
4. Jakie metody rozwoju stosuje firma ZHU FILIPEK?
5. Jakie są silne i słabe strony metod rozwoju stosowanych w firmie ZHU FILIPEK?
6. Jaki model rozwoju i jakie metody rozwoju powinna przyjąć firma ZHU FILIPEK w najbliższych 5 latach?
Głównym celem badania empirycznego jest analiza i ocena wykorzystania franczyzy
jako metody rozwoju MSP na przykładzie ZHU FILIPEK. Do celów cząstkowych należą:
1. Charakterystyka modelu i metod rozwoju firmy ZHU FILIPEK.
2. Ocena modeli i metod rozwoju firmy ZHU FILIPEK.
Zakres czasowy obejmuje okres od 1996 r. do roku 2010. Zakres branżowy dotyczy sektora budowlanego. W badaniach posłużono się analizą dokumentacji firmy oraz metodą wywiadu i obserwacją uczestniczącą.